sâmbătă, 21 februarie 2009

Cel mai mare eveniment din România postdecembristă

Un sfert din buget asigurat de autoritatea locală

Constanţa are privilegiul de a organiza etapa a treia a selectului circuit mondial în perioada 31 august - 2 septembrie, pe apele Lacului Siutghiol, concurs ce se va intitula “Class One Romanian Grand Prix”. Promotorul proiectului în România este ”Power Marine Constanţa”. Competiţia nautică regină (să ne amintim imaginile vizionate la televizor, cu depăşiri spectaculoase... şi răsturnări pe măsură) a fost prezentată, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă la Hotelul ”Rex” din Mamaia. Invitaţii de onoare ai oficialităţilor locale, primarul Radu Mazăre şi preşedintele Consiliului Judeţean, Nicuşor Constantinescu, au fost Pasquale Sesana (director executiv al International Offshore Team Association, for prezidat de Şeicul Hassan bin Jabor Al-Thani), Saeed Hareb (preşedinte World Professional Powerboating Association) şi Matteo Nicolini (copilotul echipei Qatar Team, conduse de Şeic). Toţi cei prezenţi au marcat importanţa evenimentului. ”Class One este cel mai important eveniment nautic din lume, iar venirea sa în Constanţa va avea un impact extraordinar asupra numelui oraşului nostru şi al staţiunii Mamaia. Organizarea acestui concurs reprezintă un moment mare pentru Constanţa şi va fi punctul culminant al sezonului estival. Vă daţi seama ce impact va avea competiţia pentru imaginea Constanţei, a staţiunii Mamaia, dar şi a întregii ţări. Am informaţii că vecinii şi principalii noştri concurenţi pe piaţa turismului (Bulgaria şi Turcia) sînt trişti că nu pot găzdui un eveniment de o asemenea amploare. Pe lîngă investiţiile care trebuie făcute în infrastructură turistică, în parte stopate de conflictele politice, dar nu definitiv, este obligatoriu să avem evenimente multe şi importante, iar această cursă de bărci cu motor este cel mai mare eveniment nautic din lume”, a declarat Radu Mazăre, mare admirator, dar şi practicant al sporturilor nautice, printre altele preşedinte de onoare al Asociaţiei Judeţene de Yachting. ”Este un moment istoric la care visam, împreună cu primarul Mazăre, încă din anul 2000, cînd am început reconstrucţia staţiunii Mamaia. Această etapă de Cupă Mondială înscrie Constanţa, Mamaia şi România pe harta mondială a unor locaţii foarte importante şi cunoscute în lume. Mulţumim organizatorilor că au avut încredere în noi şi au preferat Constanţa zecilor de locaţii cu care a candidat. Competiţia va avea un impact extraordinar şi aş vrea să trimit un mesaj către Guvernul României, Ministerul Transporturilor şi Autoritatea pentru Turism, să vină alături de noi în organizarea evenimentului, pentru că este în interesul Constanţei şi României”, a completat Constantinescu, cel care îşi doreşte ca anul viitor România chiar să participe cu o echipă în competiţie. Primăria şi Consiliul Judeţean Constanţa sprijină financiar evenimentul cu 500.000 de euro, aprox. un sfert din bugetul total al etapei constănţene.

Cîştig enorm pentru imaginea turismului constănţean

“Este un eveniment prin care întreaga comunitate are de cîştigat şi de fapt România are, în final, de cîştigat. Noi avem mari aşteptări de la acest eveniment pe care dorim să-l permanentizăm”, a declarat Corina Martin, preşedintele Patronatului Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism Regiunea Sud-Est. “În modul acesta am demonstrat încă o dată că noi, cei care investim în turism, dorim ca Mamaia să se situeze pe primul loc în zona Mării Negre. Este o rivalitate între noi şi bulgari, iar noi considerăm că sîntem cu un pas înaintea Bulgariei organizînd acest eveniment la Constanţa”, este de părere Andrei Trandafir, vicepreşedintele Asociaţiei Patronale Mamaia. La rîndul lor, oaspeţii de onoare sînt siguri de reuşita competiţei la Constanţa. ”Am cunoscut oameni extraordinari şi foarte simpatici la Constanţa şi mulţumim oficialităţilor pentru găzduire. Locaţia, de asemenea, este extraordinară. Am ales lacul, şi nu marea, pentru că este ca un stadion şi sînt convins că poate găzdui fără probleme 200.000 de oameni, atît cît ne aşteptăm să vină la Constanţa. Am acceptat să lucrăm la acest proiect, deoarece cursa vrem să fie printre cele mai bune din lume”, a spus Pasquale Sesana, cel care a suplinit absenţa la întîlnirea cu ziariştii a Şeicului Al-Thani, din motive guvernamentale. ”Sîntem norocoşi că ne aflăm aici. Mulţi au vrut să organizeze etapa, dar am ales Constanţa datorită seriozităţii şi profesionalismului pe care l-am găsit aici. Primarul este o persoană activă, care ştie ce vrea şi ne-a convins imediat de calităţile sale. Va fi un eveniment grozav, care va plasa Constanţa pe harta sportului mondial”, a încheiat Saeed Hareb.

Constanţa, într-o companie selectă

Competiţia propriu-zisă va debuta în week-end-ul 8-10 iunie la Atena şi cuprinde şapte etape. Constanţa îi urmează localităţii norvegiene Arendal în calendarul competiţional şi precede etapele asiatice, găzduite de Doha (Qatar) şi Dubai (Emiratele Arabe Unite). La start s-au aliniat pînă în prezent zece echipaje din cinci ţări (Emiratele Arabe Unite, Qatar, Norvegia, Marea Britanie şi Italia), dar se mai pot înscrie chiar şi în timpul campionatului. O echipă are un buget estimat la cinci milioane de euro şi numără între 35 şi 40 de mecanici. Un asemenea bolid pe apă are 15 m lungime şi este echipat cu două motoare
care dezvoltă 900 de cai putere, avînd o acceleraţie de 150 mile/h pe distanţa de o milă. Detaliile tehnice au fost oferite de copilotul echipei Qatar 96, italianul Matteo Nicolini, care a descris şi caracteristicile viitorului circuit de pe Lacul Siutghiol: ”Am văzut locul şi consider că lacul va asigura o cursă foarte bună şi spectaculoasă. De altfel, prefer lacul mării, pentru că avînd mereu reper pămîntul, putem înţelege mai bine viteza. Sînt absolut sigur că va fi o cursă grozavă, pe care sper să o cîştig”.