sâmbătă, 21 februarie 2009

Piti: "Suntem pe drumul cel bun"

Selectionerul spune ca nationala României a confirmat la Rotterdam rezultatele pozitive obtinute în ultima perioada

Dupa ce a trait la maximum partida cu Olanda, asezându-se doar rareori pe banca, Piturca a explodat la finalul jocului. Selectionerul a facut un gest de bucurie cu mâna în aer, precum un fotbalist care marcheaza, si s-a repezit sa-l îmbratiseze pe capitanul de la Rotterdam, Adi Mutu.

Sunteti multumit de rezultat?
Da. Ne-am propus sa câstigam sau sa obtinem cel putin un egal. Am reusit o remiza dupa un joc bun, organizat, în care gazdele nu si-au creat ocazii. Pacat ca nu am izbutit sa
înscriem pentru a încununa o seara frumoasa!

Ce înseamna pentru România acest egal obtinut pe terenul olandezilor?
Rezultatul acesta confirma faptul ca suntem pe plan ascendent. Am aratat acest lucru si în ultimele partide, suntem o echipa în crestere. Ne aflam pe drumul
cel bun. Totusi, am obtinut doar un egal. Daca ar fi fost o victorie, am fi putut-o numi istorica. Asa este doar un punct important.

Un punct care poate aduce chiar primul loc în grupa?
§Ma intereseaza doar calificarea si nu pozitia din care o vom obtine, fie ca vom termina pe primul sau al doilea loc. Daca vom învinge Luxemburgul, capitale vor fi cele doua întâlniri cu Slovenia din vara, la distanta de doar trei zile. Daca obtinem atunci sase puncte, vom lua o optiune serioasa la calificare. Oricum, suntem favoriti la calificare.

Mai credeti ca Olanda este principala favorita la calificare?
Da, sunt convins în continuare ca Olanda este cea mai valoroasa formatie din grupa. Are un nivel de joc superior celorlalte echipe, dar sper ca în curând sa egalam si chiar sa depasim acest nivel.

Cum vi s-a parut evolutia Olandei?
Nu foarte buna, dar pentru ca am si obligat-o noi sa fie astfel. Am jucat contra unui adversar foarte valoros si a trebuit sa folosim toate armele necesare obtinerii unui rezultat bun.

Egalul de la Rotterdam sporeste regretele pierderii celor doua puncte cu Bulgaria?
Sigur ca ne va parea rau de pierderea acelor doua puncte pâna în momentul în care vom fi sigur calificati. Am ratat atunci doua puncte uriase. Daca am fi câstigat acel meci, cu victorii în urmatoarele trei jocuri am fi fost 90% calificati.

Pe ce loc ati aseza, în ierarhia celor mai bune partide ale României, meciul cu Olanda?
Au mai fost câteva jocuri în care am fost foarte organizati, dar pot sa spun ca acest meci a fost unul dintre cele mai bine pregatite de când ma aflu pe banca echipei nationale.